Monday, November 7, 2011

Diari Rawatan 7 November 2011





Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang

Alhamdulillah syukur kehadrat Allah kerana masih lagi diberikan kesempatan untuk menjengah blog yang dah lama tak diupdatekan.

Semalam sekitar jam 6 petang, sewaktu berehat di rumah saya dikejutkan dengan salam dari luar rumah. Bila di tanya rupanya ada pesakit kerasukan di taman saya. Dia cuba menelefon saya beberapa kali tapi tak dapat dihubungi disebabkan handphone saya tengah direpair di WARTA Bangi, ada sedikit masalah.

Sampai di rumahnya saya lihat seorang remaja perempuan berumur 11 tahun sedang meracau-racau. Bacaan ruqyah dibacakan ke atasnya cuma dia merasa panas dan mengikuti ayat-ayat yang saya. Khabarnya dah pergi ke beberapa pusat rawatan Islam. Saya cuba kaedah lain. Dia mula beri respon. Akhirnya remaja ini dimandikan dengan minyak wangi dan beberapa bahan lain. Terdengar hilaian dan jeritan dalam bilik mandi. Selepas itu keadaan mula reda. Lepas maghrib saya datang lagi untuk rawatan ayahnya yang menghidap penyakit kayap. Sambil tu cuba tengok balik masalah remaja tersebut. Remaja tu transform balik dengan tindakan lebih agresif. Lepas isyak rawatan disambung kembali. Kali ini jemaah surau pula datang. Dah jadi ramai pula. Akhirnya pemutusan energi dilakukan dan pesakit terus tumbang tidak sedarkan diri. Agak lama juga.

Sambil menunggu dia sedar, sesi pembersihan dan pemagaran rumah dilakukan. Mudah-mudahan segala-segalanya selesai dengan izin Allah.

No comments:

Post a Comment