Monday, December 20, 2010

RAWATAN SANTAU 30 JUN 2010


(sekadar gambar hiasan)

BISMILLAHIROHMANIRRAHIM (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang)

TERAS- Seorang rakan saya telah menelefon meminta untuk berjumpa pada malam tersebut kerana dia ada membawa seorang pesakit yang dikatakan terkena santau. Tak pernah lagi merawat penyakit santau dan inilah pesakit pertama saya. Lebih kurang 10.30 malam rakan saya dan En R telah tiba di rumah dan kami pun berboraklah dulu sambil saya mendiagnos En. R. Berdasarkan perbualan En. R telah mendapatkan rawatan dari seorang perawat di Kedah dan kerana masalah jarak dia tidak dapat selalu pergi ke sana. En R ada memberitahu dia mengalami sakit pada dada dan kaki terutamanya pada waktu asar ke malam.

Saya meminta En. R baring di katil dan saya pun scanning badan dia untuk mengetahui lokasi santau yang masih ada di tubuhnya. Semasa proses scanning dijalankan dia merasakan dadanya panas dan kakinya terasa seperti mencucuk-cucuk. Lepas tu saya berdoa pada Allah memohon Allah mengalirkan energi penyembuhan kepada pesakit ini sambil membacakan di dalam hati sumpahan bagi mematikan bisa santau sambil meletakkan tangan saya di dadanya selama 10 minit diikuti 20 minit dia pegang dengan tangannnya. Rawatan diteruskan dengan bedah batin dan menggunakan telur sebagai medium menyedut saki baki bisa yang ada. Dua biji telur telah digunakan. Rawatan selesai dalam pukul 11.30 malam dan pesakit dibekalkan minyak wangi dan garam untuk mandian dan beras bagi minuman selama 41 hari.

Alhamdulillah pesakit telah sembuh dari penyakitnya...

No comments:

Post a Comment