Wednesday, December 22, 2010

Rawatan,Pembersihan Rumah & Kedai Pada 28 Jun 2010

Bismillahirohmanirrohim

Alhamdulillah baru lega dari kesibukan sebagai AJK bagi program surau di tempat saya sempena majlis isra’ dan mikraj, Program Juara Rakyat serta tugas-tugas seharian.

Untuk kali ini kisah rawatan adalah rentetan dari kisah rawatan yg dilakukan ke atas cikgu yang mengajar di Mukah tempohari.

Pda 28 Jun, suaminya Encik G menelefon saya menyatakan masih ada gangguan di rumahnya walaupun pembersihan telah dijalankan. Jadi saya tanya pada dia rumah dia di mana dan dia kata rumahnya di Bagan Serai, Perak. Pagi tu saya dalam perjalanan ke Taiping bagi menjalankan kerja-kerja audit. Saya cakap dengan dia kita jumpa malam ni. Pada mulanya dia terkejut tapi saya maklumkan saya memang ada kerja pada hari tu di Taiping. Jadi pada malamnya rawatan dilakukan di rumah Encik G.

Mula-mula rawatan dilakukan pada emak Encik G yang mengalami sakit -sakit sendi yang dah lama. Rawatan dilakukan dan meminta ibunya mandia dengan minyak wangi dan garam selama 7 hari. Selepas itu pada isterinya bertugas sebagai guru di Mukah yang masih bercuti. Rawatan dijalankan dan nampak ada perubahan pada isterinya dimana tiada sendawa lagi semasa sesi rawatan dijalankan. isterinya pun saya minta mandi dengan garam dan minyakl wangi selama 7 hari.

Lepas tu rawatan pada Encik G. Bila saya letak tangan saya pada dadanya terus dia merasakan ada benda bergerak-gerak dari lutut terus ke kawasan belakang badannya. Semasa bacaan ayat ruqyah terasa dada dia kesakitan dan sukar untuk bernafas. Rawatan dijalankan sehingga bacaan ruqyah habis. Rawatan diakhiri dengan mandian garam dan minyak wangi.

Sesi pemagaran dimulakan bagi rumah dia dan kedai menggunakan medium air kolah masjid dan kain putih. dan dibiarkan selama 7 hari. Saya balik dan tidur di hotel jam 2 pagi.

2 hari lepas dia beritahu masih ada lagi gangguan di rumahnya walaupun pembersihan dan pemagaran telah dibuat seperti yang diterangkan pada malam tu. maka saya pun berdoa mohon pada Allah supaya dapat puncanya. Saya pun minta dia jangan menyembunyikan apa-apa dengan saya tentang amalan atau perkara-perkara lain. Pada mulanya dia tak mengaku jadi saya pun cakap kalau tak mengaku tak selesailah masalah.

Malam tadi dia telefon balik dulu dia sekeluarga ada saka dan banyak barang seperti keris, parang yg digunakan pada 13 Mei dan beberapa barang yang lain telah dimusnahkan dan mereka sekeluarga telah menjalani rawatan untuk buang saka. saya cakap pada Encik G masih ada lagi barang yang belum dibersihkan lagi dalam rumah Encik G. Dia pun geledah lagi dan jumpa barang seperti selendang merah, tombak dan beberapa barang lain yang disyaki. Saya minta dia rendam dengan air garam yang telah di doakan selama semalaman. Sebenarnya masih ada lagi barang-barang yang ditanam di bawah rumahnya tetapi telah disimen dibuat lantai. Saya cakap padanya supaya selesaikan masalah barang-barang pusaka dia dulu dan kita tengok macamana.

Alhamdulillah berjaya juga dapat selesaikan masalah En G. Saya dapat ilham semasa lepas solat Jumaat semasa tengah berzikir minta petunjuk maka Allah beri ilham untuk selesaikan masalah tersebut..

No comments:

Post a Comment